NYTT BUTIKSKONCEPT FRÅN THE BODY SHOP

The_Body_Shop_Ny_Bild

NYTT BUTIKSKONCEPT FRÅN THE BODY SHOP

ÖPPNAR DEN 23 MARS

NYTT BUTIKSKONCEPT FRÅN THE BODY SHOP

Den nya konceptbutiken i Emporia öppnar 23 mars kl. 12:00 och blir en interaktiv och glädjedriven skönhetsupplevelse. Butiken är en plats att uppleva produkter, dela idéer och upptäcka hur vi tillsammans kan höja rösten mot orättvisor och för förändring.
Det här är mer än bara en butik, det är en mötesplats för att dyka ner i The Body Shop produkter och ta del av de historier om människorna och växterna som har skapat dem.

Världen över designas nya Changemakers Workshops för att spegla de lokala communitys där de ligger. Vissa har mural målningar, andra skulpturer eller keramisk konst av lokala konstnärer och tips på lokala organisationer att engagera sig i och stötta. Varje destination lyfter ämnen som är relevanta just där. Hos nyöppnade butiken i Nordstan kan du till exempel ta del av och bidra till en större demokrati genom ett samarbetet med Youth 2030 Movement.

“För många människor blir konceptet ‘förändra världen’ abstrakt. Workshop butiken har en praktisk funktion: att förändra vanor och beteende. Vi vill påminna om att många små förändringar tillsammans har makt att skapa förändring, både i samhället och för planeten. Vi öppnar i Nordstan för att starta konversationen och skapa skillnad där vi står, säger Tanja Bruun, Head of Brand & Activism på The Body Shop”

“Målet är att öppna dialog, inspireras och skapa aktivitet. Våra kunder ska både kunna ha kul och leka med produkter, samtala om ämnen som berör dem, och välja att vara en del av våra kampanjer där de kan agera och höja rösten.”

The Body Shop grundades 1976 med en kärlek för miljöfrågor och en vilja att stå upp mot sociala orättvisor som gick hand i hand med kärleken för skönhet.
Idag erbjuder varumärket 700 Cruelty Free produkter, baserade på naturliga ingredienser som fungerar . Som edelweiss, den resistenta lilla blomman med en extra kraftfull antioxidant .
Genom det egna, mer än 40 åriga programmet Community Fair Trade , köps ingredienser som sheasmör av kvinnokooperativ i Ghana. Med aktivismen i ryggraden och lång historik av kampanjer som drivit faktisk förändring har The Body Shop byggt ett stort community av
kollegor och kunder som delar samma värderingar.