Tillbaka
Header_UF

UF-mässans Bästa Marknadsförare!

Under UF-mässan arrangerade vi en tävling för alla UF-företag! Tävlingen gick ut på att de skulle göra den “Bästa Marknadsföringen” av sin monter under mässan. De skulle göra inlägg på sociala medier och samla in så mycket likes som möjligt. Här nedan ser ni de drivna vinnarna av tävlingen som lyckades dra in flest likes. Missa inte chansen att följa dem på sociala medier och spana in deras produkter!

WearMalmö UF



WearMalmö UF är ett företag som erbjuder stadskära t-shirts som ger tillbaka till Malmö som stad. Detta genom att 37% av deras vinst doneras till organisationen Hela Malmö. En t-shirt som både är skön och stilren, gjord av 100% ekologiskt bomull. För att hålla det så hållbart som möjligt arbetar WearMalmö med en leverantör från Malmö.
Ni kan följa dem på Instagram på  @wearmalmo.uf och visa er kärlek för Malmö genom att köpa en t-shirt!

 

Welovebows UF




Welovebows UF säljer t-shirts med avtagbara rosetter som kommer i tre olika färger. De sålde sitt  andra drop på UF-mässan på Emporia som innehåller en blå jeansrosett, en svart jeansrosett och en leopardrosett. I höstas sålde dei en mer oversized tröja med större rosetter gjorda av sidenband. Men med det nya året tyckte de att det var dags för ett nytt drop med mindre t-shirt modell och andra färger på rosetterna. 

Tanken bakom Welovebows UFs t-shirts är att de ska vara trendiga och hållbara. Genom att kunna byta rosett så har du en tröja med tre olika designer. Vi köper jeans till rosetterna på secondhand och tröjorna köper vi från Gildan. Om ni vill följa Welovebows UF och eventuellt köpa en tröja så heter de @welovebowsuf på Instagram och @welovebows.uf TikTok. 


Måltiden UF




Måltiden UF har tagit fram en kokbok med Malmö FF spelares paradrätter - rätter som de väljer att laga i sin vardag. Det är både spelare från herr- och damlaget, och inkluderar både nuvarande spelare och veteraner. Exempel på spelare på som finns med i boken är Malin Gunnarsson, Elin Björklund, Pontus Jansson och Markus Rosenberg. Syftet med boken är att ge alla fans möjlighet att kunna äta som sina idoler. Boken riktar sig dock inte bara till MFF-fans utan även generellt till de som vill ha lite inspiration till vardagsmatlagningen. 
 
Måtiden UFs affärsidé lyder: 

“Vår kokbok ger sportintresserade möjligheten att skapa en unik relation till sina idoler. Kokboken innehåller de paradrätter idrottarnas lagar i sin vardag, vilket innebär att man både får testa nya roliga recept och får en inblick i deras liv.”


Ni kan följa dem på @maltiden.uf på Instagram!